یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس
سرخط خبرها

پایان همکاری تیم ملی امید و مهدوی کیا؟| پایان سوخت موشک

  • کد خبر: ۹۹۷۳۸
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
پایان همکاری تیم ملی امید و مهدوی کیا؟| پایان سوخت موشک
کار مهدوی کیا در تیم ملی امید، تمام شده به نظر می‌رسد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ مهدی مهدوی کیا که چند ماه قبل از سوی شهاب عزیزی خادم به عنوان سرمربی تیم امید ایران منصوب شد و توانست همراه با این تیم به رقابت‌های انتخابی المپیک نیز صعود کند، جدایی اش از این تیم قطعی شده است. مهدوی کیا در هفته‌های گذشته و بعد از حضور در یک مسابقه نمادین که با هماهنگی فیفا برگزار شد، حاشیه‌های عجیبی را تجربه کرد.

او بعد از این اتفاق ها، به صورت شفاهی استعفایش را از سرمربیگری تیم امید به عزیزی خادم اعلام کرد، اما رئیس فدراسیون فوتبال مخالفت کرد. حالا با توجه به عزل عزیزی خادم و انجام امور فدراسیون فوتبال توسط هیئت رئیسه و به سرپرستی میرشاد ماجدی، تقریبا جدایی مهدوی کیا قطعی شده است. مهدوی کیا که خودش اعلام کرده بود دیگر به تیم امید برنمی گردد، حالا با اتفاقات اخیر هم پای صحبتش ایستاده است و قصد همکاری با فدراسیون ندارد.

او که به نظر می‌رسد همچنان بابت حاشیه‌ها دلخور است، به هیئت رئیسه فدراسیون نیز کناره گیری اش را اعلام کرده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد مدیران کنونی فدراسیون هم بدشان نمی‌آید با مهدوی کیا قطع همکاری کنند تا کار موشک فوتبال ایران و تیم المپیک را پایان یافته تلقی کنیم. قرار است در جلسات آینده هیئت رئیسه که با حضور ماجدی برگزار می‌شود، درباره وضعیت تیم امید تصمیم گیری شود. مسئله مهم، جدایی مهدوی کیا ست و اینکه مسئولان فدراسیون باید هرچه سریع‌تر برای این تیم سرمربی جدید برگزینند تا در مسیر رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس عقب نمانیم و بتوانند تیمی خوب را روانه مسابقات انتخابی کنند.

وضعیت مبهم مهدوی کیا

قرارداد مهدوی کیا به صورت یورویی تنظیم شده که بر اساس قوانین داخلی، امکان پرداخت حقوق سرمربی سرشناس تیم امید به صورت یورویی وجود ندارد و حالا باید سرپرست جدید و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره همکاری یا عدم همکاری با مهدوی کیا، تصمیم گیری کند. حالا همه چیز بستگی به مذاکرات جدید طرفین دارد. اگر مهدوی کیا حاضر به تبدیل قراردادش از یورویی به ریالی شود، بعید است فدراسیون مشکلی برای ادامه همکاری با او داشته باشد (البته اگر مهدوی کیا علاقه‌ای به ماندن در تیم امید داشته باشد) که البته باتوجه به اتفاقات اخیر چندان عملی به نظر نمی‌رسد.

کامرانی فر: قرارداد مهدوی کیا مغایر با قوانین داخلی فدراسیون بود

حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، درباره وضعیت سرمربیگری مهدی مهدوی کیا در تیم فوتبال امید ایران گفت: قرارداد مهدوی کیا را به «یورو» بسته بودند که این موضوع بر اساس قوانین داخلی امکان پذیر نبود. این قرارداد باید در هیئت رئیسه تأیید و ریالی می‌شد و باید منتظر تصمیم گیری هیئت رئیسه و سرپرست فدراسیون درباره تیم امید باشیم.

این تیم دیدار‌های دشواری در مرحله گروهی قهرمانی آسیا پیش رو دارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون مهدوی کیا سرمربی تیم امید است یا خیر،  خاطرنشان کرد: او تا این لحظه سرمربی تیم امید بوده و از این لحظه، هیئت رئیسه باید برنامه ریزی کند. هنوز درباره تیم امید صحبتی نشده است و اعضا در جلسات آینده درباره مسائل مهم فوتبال تصمیم می‌گیرند. باید منابع تأمین شود تا تیم امید و دیگرتیم‌های ملی را مدیریت کنیم. قرارداد مهدوی کیا باید نهایی شود یا اینکه هیئت رئیسه به این نتیجه برسد که تیم امید را با شرایط جدید اداره کند.

رونمایی از جانشینان احتمالی

درحالی که هنوز تکلیف ماندن یا رفتن مهدوی کیا مشخص نشده، گمانه زنی‌هایی درباره جانشین احتمالی او در تیم امید صورت گرفته است. از علی کریمی به عنوان گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای جانشینی مهدوی کیا نام برده شده و حتی برخی خبر‌ها حاکی از آن است که او دیروز با فدراسیون فوتبال مذاکراتی نیز داشته است. به جز او، اسم حمید درخشان و حمید استیلی هم برای هدایت تیم امید مطرح شده و گفته می‌شود نام مهدی رحمتی نیز در فهرست گزینه‌های مد نظر فدراسیون فوتبال دیده شده و باید دید درنهایت تکلیف تیم امید و سرمربی اش چه خواهد شد.

البته همه این نام‌ها باید به تأیید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برسد و به نظر می‌رسد مهدوی کیا، هم از صحبت‌های کامرانی فر و هم از شنیدن نام گزینه‌ها دلخور شود. البته در بین همه گزینه‌های مطرح شده، نام علی کریمی و حمید استیلی از بقیه گزینه‌ها قوی‌تر به نظر می‌رسد. استیلی پیش‌تر سابقه هدایت تیم امید را در کارنامه دارد و علی کریمی هم به واسطه شرایط اخلاقی و فنی که دارد، می‌تواند گزینه ایده آلی برای این پست باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->